کمپین بازاریابی 360 درجه چیست؟

تلویزیون خود را در طی یک جام جهانی روشن کنید و احتمال اینکه بتوانید یک TVC Coca-Cola را که متعلق به کمپین بازاریابی 360 درجه آنها است ، مشاهده کنید. همین پیام را می توان در تبلیغات رادیویی ، تبلیغات روزنامه ها ، ارسال ها و تبلیغات فیس بوک ، بسته بندی و حتی در قفسه های سوپر مارکت به شکل محصولات جدید مشاهده کرد.

کمپین بازاریابی 360 درجه چیست؟

یک کمپین بازاریابی 360 درجه ایده کاملی برای خلاقیت در بین عناصر ترکیبی بازاریابی برند است ، که برای پیاده سازی استراتژی استراتژیک برند (معمولاً موقعیت یابی) طراحی شده است.

به عبارت ساده ، یک کمپین بازاریابی 360 متمرکز بر برقراری ارتباط یک پیام ثابت از طریق همه عناصر ترکیبی بازاریابی است.

محصولات جدید راه اندازی می شوند و مارک های محصولات قدیمی تغییر یافته یا گسترش می یابند تا در استراتژی موقعیت یابی برنامه ریزی شده قرار بگیرند.

این کمپین شامل یک رویکرد یکپارچه بازاریابی تبلیغاتی است که در آن از کلیه دستگاههای تبلیغاتی (آنلاین ، آفلاین و تلفن همراه) به روشی مؤثر برای برقراری ارتباط پیام مشخص شده استفاده می شود.

تمام نقاط لمس ممکن به طور موثر مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

بسته بندی و نمای بصری نیز متناسب با استراتژی موقعیت یابی تغییر یافته است

محصولات متعلق به کمپین 360 درجه معمولاً با قیمت های مختلف به بازار عرضه می شوند. با این حال ، این بستگی به طیف تجاری آن دارد.

چرا کمپین 360 درجه؟

علاوه بر این دلیل ساده که جمعیت زیادی در بازار وجود دارد و شرکت مجبور است به نوعی از آن ایستادگی کند ، در اینجا چند دلیل وجود دارد که مارک ها در یک فعالیت بازاریابی 360 درجه ای سرمایه گذاری می کنند.

تنظیم / تغییر موقعیت یابی برند

موقعیت یابی فضایی است که یک برند در مغز مشتریان خود اشغال می کند. با چندین تعامل مشتری با برند ساخته شده است. اگر یک برند قصد دارد موقعیت تجاری خود را تنظیم یا تغییر دهد ، انتشار فقط یک تبلیغات تلویزیونی یا یک روزنامه تبلیغ کافی نخواهد بود.

یک نمونه عالی از استفاده از کمپین 360 برای تغییر نام تجاری Old Spice است. این شرکت به عنوان یک برند برای نسل های قدیمی دیده می شد و مجبور بود از 360 کمپین بازاریابی برای استفاده مجدد خود استفاده کند.

ریبرندینگ استراتژی

rebranding یکی از بزرگترین وظایف هر برند است. این فرایند مورد استفاده درگیر کارزارهای بازاریابی 360 درجه حتی قبل از رویکرد بازاریابی 360 درجه یک چیز بود.

کمپین های سنگ بنای

چه چیزی مهمترین کمپین های تجاری را از برنامه های نه چندان مهم جدا می کند؟ هدف و رویکرد 360 درجه یکپارچه برای به دست آوردن نتیجه.

محصولی با عملکرد ضعیف را زنده کنید

برخی مارک ها از روش 360 درجه برای احیای موقعیت محصول نه چندان مناسب استفاده می کنند. این معمولاً به این دلیل انجام می شود که شرکت مدت طولانی تمرکز خود را بر بازاریابی محصول معطوف نکرده است.

پیاده سازی کمپین 360 درجه

ایده کمپین 360 درجه بسیار بیشتر از بازاریابی یکپارچه “رسانه ای” است. این شامل استفاده از هر عنصر از آمیخته بازاریابی برای ارسال پیام مشخص شده به مخاطب هدف است.

یک کمپین 360 درجه ای روی سودآوری هر تعامل یک برند با مخاطب هدف متمرکز است.

فرض کنید که شما در یک ایده مبارزه با ایده بسیار خوب با شعار “به او تعطیلات خواب‌های خود می‌دهید”، اما هنگامی که مشتری به دنبال کلید واژه در اینترنت جستجو می‌کند، وب سایت شما هیچ جا قابل‌مشاهده نیست. به علاوه شما حتی صفحه وب ندارید که به طور خاص برای این مبارزه طراحی شده‌باشد.

تبلیغ شما در این مورد چقدر موفق است؟

برنامه ۳۶۰ بازاریابی نیز بر روی توسعه یک صفحه فرود و سرمایه‌گذاری در SEO به همین ترتیب است. این کار نه تنها توجه شما را جلب می‌کند بلکه فروش خود را نیز افزایش می‌دهد اگر صفحه ورود مشتری را به صفحه خرید هدایت کند که سفره‌ای تعطیلاتی به طور خاص برای زوج‌ها طراحی شده‌اند.

منبع: feedough

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.